Etusivu

Tila

SIVU 1, SIVU2

Karhonsaaressa tapahtunut leirien suunnittelu

Elikkäs menin saarelle lauantaina. Siellä oli jo paikat siivottu ja kaikki valmiina minulle ja Marikalle. Tutustuin leiriryhmäni ohjaajiin ja teimme suunnitelman leiriviikkomme kulusta. Illalla söimme ja päivällä myös. Ruoka oli vegaania ja hyvää, kiitos. Metsässä kävin myös kävelemässä kanssa Petran. Annoimme suuntavaistomme levätä siellä kulkiessamme (eli hallitusti eksyimme). Kun kuitenkin alkoi sataa ja tuli kylmä ja nälkä, päätimme antaa suuntavaistomme alkaa toimia ja menimme takaisin huvilalle. Ruoka olikin jo valmista. Sitten saunoimme lopuksi ja menimme nukkumaan.
Seuraavana päivänä me sitten lähdimme. Minä kanssa Pepin, Marikan, Petran ja Annukan.

Niko kiittää. Oli kiva reissu.

Viikonloppu Karhonsaaressa

Perjantaina lähdimme ajelemaan Joensuusta kohti Kuopiota vuokratulla bussilla, joka lähti Kanervan ja Annukan pihalta. Meeri istui ratin takana ja itse tyydyin alkumatkasta seurailemaan ohitse kiitäviä maisemia ja kuuntelemaan takanani istuvan Pepin (koiran) läähättämistä. Kävimme menomatkalla kaupassa ostamassa paljon ruokaa ja jatkoimme matkaa. Saavuimme johonkin rantaan, jonne olikin jo tullut suurin osa porukasta. En itse asiassa tuntenut heistä kovinkaan montaa, mutta kaikki vaikuttivat todella mukavilta.
Soudimme Karhonsaareen ja raahasimme tavaramme huvilaan varaten parhaat nukkumapaikat. Ensimmäisenä päivänä pilkoin Pinjan kanssa vähän aikaa polttopuita, tamppasimme patjoja ilman mattopiiskoja tms. ja tiskasin tynnyreitä pihalla. Annukka esitteli meille kuivaamon. Se taisi olla ainoa rakennus, joka saaressa muinoin toimineesta sahasta oli jäljellä. Illalla otin vastuulleni saunan lämmittämisen ja sain muutaman hikihelmen otsalleni, kun sauna ei aluksi meinannut lämmetä yrityksilleni, mutta piankos se sitten antoi periksi. Saunoimme tyttöjen kanssa ja tutustuimme toisiimme paremmin. Illan kruunasi kaunis auringonlasku ja kunhan olin sitä katsellut aikani, palasin huvilalle ja painuin pehkuihin.
Seuraavana aamuna söimme puuron ja päivemmällä autoin Meeriä viemään myyränkakkaisia roskia pikkubussilla kierrätyspisteelle, jonka etsimisessä menikin sitten jonkin aikaa. Palattuamme söimme ja kokoonnuimme keskustelemaan leireistä yleisesti ja suunnittelimme myös tulevan kesän leirejä ryhmissämme, mm. päätimme, että minusta tulee lammas. Sunnuntaina muiden kokoustaessa kiersimme saaren Nikon kanssa veneillä.
Karhonsaari oli todella hieno paikka kummitustarinoineen, jättimäisine haapoineen ja enemmän tai vähemmän eksoottisine lajeineen. Varmasti haluaisin käydä vielä vastaisuudessakin siellä puuhaamassa, soutelemassa ja eksymässä, tai siis no mehän ei eksytty… ;D Toivottavasti pääsen sitten ensikesän talkoisiin.
Hauskaa oli ja hyvä mieli jäi, kiitos kaikille kovasti!
t. Petra

AJANKOHTAISTA

Lasten luontoleirit 7-11 –vuotiaille 10.-15.6.